PEDAGOG SZKOLNY
EWELINA TUSIŃSKA
PONIEDZIAŁEK godz. 11.50 - 15.00; 15.00 -16.00 (godzina dostępności)
WTOREK godz. 7.00 - 9.50; 11.30 - 11.50; 12.55 - 13.15
ŚRODA godz. 7.00 - 7.50; 9.50 - 15.00
CZWARTEK godz. 9.50 - 15.00
PIĄTEK godz. 7.00 - 9.50; 11.30 - 13.20
PEDAGOG SPECJALNY
EWA RUTKOWSKA
PONIEDZIAŁEK godz. 9.40 - 13.30
WTOREK godz. 9.40 - 13.40
ŚRODA godz. 7.30 - 9.50; 11.30 - 14.30
CZWARTEK godz. 8.00 - 14.00; 14.00 - 15.00 (godzina dostępności)
PIĄTEK godz. 9.40 - 12.30
Zgodnie z przepisami prawa oświatowego do zadań pedagoga szkolnego należy w szczególności:
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły.
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły.
- Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
- Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów.
- Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
- Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.
- Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły, a także udzielanie w tym zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
|