Czy możliwe jest, aby bawić się matematyką? Oczywiście, że tak! Dowodem tego była przeprowadzona przez nauczyciela Marcina Załachowskiego otwarta lekcja matematyki. Matematyka była ukryta w figurach płaskich i przestrzennych. Wykorzystując różne własności matematyczne oraz kolejność wykonywanych działań, uczniowie jak i nauczyciele budowali i tworzyli bryły oraz przestawiali elementy układając wskazane figury.
  Zabawa matematykÄ… pozwoliÅ‚a uczestnikom na chwilÄ™ relaksu i ucieczki od codziennych problemów. Zabawa podczas lekcji nie polegaÅ‚a na tym, aby być lepszym w ukÅ‚adaniu figur i bryÅ‚ od kolegi czy koleżanki. ChodziÅ‚o głównie o to, aby udoskonalać i polepszać samego siebie, a także próbować na wiele sposobów rozwiÄ…zać zadanie i nie poddawać siÄ™ w swoich matematycznych niepowodzeniach, by na koniec cieszyć siÄ™ z tego, że udaÅ‚o siÄ™ rozwiÄ…zać danÄ… zagadkÄ™ czy Å‚amigłówkÄ™.
  Mamy nadziejÄ™, że zabawy i gry zaprezentowane na lekcji zostanÄ… wykorzystane na innych zajÄ™ciach, które bÄ™dÄ… bazować na wÅ‚asnoÅ›ciach i zależnoÅ›ciach matematycznych.
(Marcin Załachowski)