26-09-2018 16:11
100 ROCZNICA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI
KOLOROWY DZIEŃ DZIECKA - FOTORELACJA
PRZEMARSZ DO KROSTKOWA

Uczniowie klas siódmych oraz oddziałów gimnazjalnych wraz z opiekunami udali się pieszo do pobliskiego Krostkowa, gdzie w latach 1920-23 administrował parafią ks. Michał Kozal - późniejszy biskup włocławski, błogosławiony męczennik z Dachu. Półtoragodzinna trasa przemarszu wiodła polną drogą, z pięknymi widokami na rozłożystą dolinę Noteci. Wyprawa do Krostkowa miała nie tylko przybliżyć uczniom postać ks. Kozala, ale również pokazać piękno okolicznej ziemi na której żyjemy. Podczas tak zorganizowanego dnia można było połączyć walor duchowy, emocjonalny i rekreacyjny. Dla wszystkich uczestników przemarszu Rada Rodziców ufundowała lody, drożdżówki i bigos. Dziękujemy!

ZAPROSZENIE - DNI BIAŁOŚLIWIA
FINAŁ X POWIATOWEGO KONKURSU MATEMATYCZNEGO

29 maja w Pile, po raz pierwszy w Starostwie Powiatowym, odbył się finał X Powiatowego Konkursu Matematytcznego. Do ostatniego etapu przystąpiło ponad siedemdziesięcioro najlepszych uczniów z matematyki w powiecie pilskim na poziomie klasy 7 szkoły podstawowej oraz 2 i 3 gimnazjum. Wśród nich znalazło się czworo uczniów naszej szkoły: Julia Frieske, Dawid Przybylski, Amelia Jurek oraz Maria Krauze. Finaliści przez 90 minut zmagali się z 5 trudnymi zadaniami otwartymi, których rozwiązania wymagały dużej wiedzy matematycznej. Na wyniki czekamy z niecierpliwością.

PRÓBNY EGZAMIN KLAS DRUGICH GIMNAZJUM Z MATEMATYKI

Pod koniec maja uczniowie klas drugich gimnazjum przystąpili do próbnego egzaminu z matematyki. Dzięki temu mieli okazję zapoznania się z procedurami egzaminu oraz sposobem wypełniania arkusza i karty odpowiedzi. Egzamin składał się z 10 zadań zamkniętych i jednego otwartego. Zakres sprawdzanych wiadomości dotyczył materiału zrealizowanego w szkole podstawowej oraz pierwszej i drugiej klasy gimnazjum. Zadania zostały przygotowane przez pana Marcina Załachowskiego.

WYPRAWA DO TRÓJMIASTA I MALBORKA

Dwudziestego piątego maja uczniowie naszych klas IVc i IVe wybrali się na wycieczkę do Trójmiasta i Malborka. Najpierw pojechaliśmy do Gdańska, gdzie zwiedziliśmy Stare Miasto i spacerowaliśmy po jego urokliwych uliczkach. Obejrzeliśmy Bazylikę Mariacką, stary żuraw, zabytkowe kamieniczki i fontannę Neptuna. Następnie popłynęliśmy statkiem na Westerplatte, a stamtąd do Sopotu, gdzie spacerowaliśmy po sopockim molo. Wieczorem pojechaliśmy do szkolnego schroniska młodzieżowego, tam spędziliśmy noc.
   Następnego dnia wyruszyliśmy do Gdyni, aby zwiedzić ORP „Błyskawicę”. Po zwiedzeniu okrętu – muzeum podziwialiśmy panoramę miasta z perspektywy gdyńskiego koła widokowego. Ostatnim punktem wycieczki był zamek krzyżacki w Malborku. Obejrzeliśmy pomieszczenia mieszkalne, kuchenne oraz locus secretus. Po dwugodzinnym spacerze po dawnej siedzibie Krzyżaków pełni wrażeń wsiedliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną.
(Emilia Osendowska i Jan Bartoszek)

Organizatorki tego przedsięwzięcia, Hanna Dominiak i Marta Grzonkowska–Kopera dziękują pani Ewie Ziarnik za pomoc w sprawowaniu opieki nad uczniami podczas wycieczki. Słowa podziękowania kierują również do pani Teresy Minkwicz, państwa Jolanty i Damiana Stalków, państwa Wojciecha i Elżbiety Bociańskich oraz firm Meda Veneer i Hjort Knudsen za finansowe wsparcie tego wyjazdu.

BIAŁOŚLIWSKA SZKOŁA WIDZIANA Z LOTU PTAKA

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć białośliwskiej szkoły wykonanych z drona przez Michała Nowaka - Studio Video Białośliwie. Dziękujemy za udostępnienie zdjęć!!!

DZIEŃ PATRONA - FOTORELACJA
MOJA MIEJSCOWOŚĆ, CZYLI LEKCJA HISTORII REGIONALNEJ W TERENIE

Uczniowie klasy IVe w ramach przedmiotu historii regionalnej „Wielkopolska – moja mała Ojczyzna”, w trakcie dwugodzinnej wycieczki, odwiedzili najbardziej ciekawe i charakterystyczne miejsca w Białośliwiu. Pod opieką nauczyciela historii - Piotra Coblewskiego zwiedzili m.in. pochodzący z II poł. XIX wieku spichlerz ryglowy „Wacek” (zbiory regionalne i aktualna wystawa „Historia Żydów w Pile”), a także teren Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej.

WIZYTA PRZEDSZKOLAKÓW U PIERWSZOKLASISTÓW

W czwartek – 24 maja, mury szkoły odwiedziły dzieci z Samorządowego Przedszkola w Białośliwiu. Klasy pierwsze wraz z wychowawczyniami – Julitą Posert i Arletą Płaczek z wielką przyjemnością gościły przedszkolaków w swoich salach lekcyjnych. Dla maluchów było to nie lada przeżycie, ponieważ niektóre z nich po raz pierwszy przekroczyły próg sali lekcyjnej i zasiadły w szkolnych ławkach. Wizyta ta miała na celu adaptację i integrację przedszkolaków ze szkołą jako przyszłych uczniów klas pierwszych. Zatem zapraszamy, już we wrześniu, do naszej szkoły!

KONKURS "ŚRODOWISKO PRZYRODNICZE POLSKI" ROZSTRZYGNIĘTY

W ostatnim tygodniu odbył się w szkole konkurs „Środowisko przyrodnicze Polski”, w którym udział mogli wziąć uczniowie z klas VII szkoły podstawowej oraz II-III gimnazjum. Do konkursowych zmagań przystąpiło 29 chętnych uczniów, którzy zmierzyli się z zadaniami testowymi przygotowanymi w zakresie przedmiotu geografia ale związanymi ściśle z zagadnieniami przyrodniczymi. Organizatorem konkursu była nauczycielka geografii – Hanna Winkler.
   Kolejne miejsca w konkursie zdobyły: Anita Osendowska – I miejsce, Oliwia Pinkowska i Maria Krauze – II miejsce, Katarzyna Posert – III miejsce. Gratulujemy!!!

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie możesz się zalogować?